سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود پسندیدن آدمى ، یکى از حسودان خرد اوست . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :61
بازدید دیروز :4
کل بازدید :333231
تعداد کل یاداشته ها : 110
102/12/29
1:50 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد حسین[30]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
برنامه‌ریزی و تنظیم وقت[1] برخی نشانه های ایمان و مومن واقعی:[1] چند توصیه برای جلوگیری از سوزش سر دل یا ترش کردن[3] چگونه لباس خود را ست کنیم ؟[16] کلم سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند[4] دارو جهت رفع چاقی و چربی زیاد Fat burner[2] تغذیه زنان باردار[3] تغذیه تکمیلی شیرخواران[1] رژیم غذایی درفشار خون بالا[1] تغذیه در بیماران مبتلا به واریس[1] داروهای ضد سرفه ، ضد برونشیت ، ضد آسم و ضد بیماریهای دیگر اندام[1] رژیم غذایی درکم خونی و فقرآهن[1] یا لطیف[1] ده عادت عمده مؤثر در تخریب مغز[1] ضرر جویدن طولانی آدامس[1] گردو با چربی های ناسالم می جنگد[1] تاثیرگوجه فرنگی در درمان فشار خون بالا[1] چای سبز و خنده باعث لاغری می شود[1] گروه خونی وتاثیر آن بر خوی وخواص انسانها[1] بی خوابی و مقابله با آن[1] بهداشت خواب و میزان خواب طبیعی[1] چین و چروک پوست راههای پیشگیری و درمان[1] بهترین روش مقابله با چاقی[1] کرم ضدآفتاب برای ‌محافظت پوست کافی نیست[1] کنترل چربی خون[1] شلغم دارویی برای هر دردی[1] خــواص زیتون[1] هر روز با خواص یک گیاه آشنا شوید[1] برای رفع سردرد در اثر آفتاب زدگی[1] برای رفع سردرد در اثر ضعف[1] برای رفع سردرد بر اثر اعصاب.خستگی و بی خوابی[1] برای رفع سردرد بر اثر باد[1] برای رفع سردرد بر اثر کرم بینی[1] برای رفع سردرد بر اثر سنگینی معده[1] برای رفع سردرد نیمه سر یا میگرن[1] برای رفع سردرد از زیادی خون[1] برای رفع سردرد بر اثر سینوزیت در جلوی پیشانی[1] با کنترل فشار خون از سکته مغزی جلوگیری کنید[2] آسم(تنگی نفس)[1] چگونه سر دردهای خود را درمان کنیم[1] درمان فشار خون[1] داروی رفع تپش سریع قلب[1] داروی مقوی قلب[1] داروهای مسهل - یبوست - سفتی مدفوع - دیر کارکردن شکم - اجابت مزاج[1] دارو جهت بخور دادن - درمان سینوزیت ، آنژین ها ، سرما خوردگی و[1] استفاده از چشم‌ها در نور کم باعث آسیب به آنها نمی شود[1] بیشتر بدانید[1] 10 فرمان برای مبتلایان به گلودرد[1] ‌امکان کپی از فایل‌های‌PDF‌[1] راهنمای قدم به قدم ساخت سایت رایگان در یاهو[1] تپش قلب: علل، پیشگیری و درمان[3] علتهای کوتاه قدی[2] حزب اللهی ها سه تیپ اند:[3] توهمات یا خطاهای ذهن[1] قبل و بعد از حجامت[1] استـــــــفراغ های غــــــــرب[5] هفت بلایی که با دست خودتان سر موهایتان می‌آورید[5] برای گلو درد بهترین دارو لیمــــــــو ترش[1] خواص بامیه[2] فوائد و مضرات لبنیات[3] نسخه های گیاهی جهت درمان بیماریهای مختلف[6] ورزش های مناسب صبحگاهی برای جلوگیری از کمردرد[3] اشتباهاتی که در ورزشهای قلبی مشاهده میشود1[2] گول نوشابه های رژیمی را نخورید[1] غذاهای مفید برای کبد عبارتند از:[7] آیا می دانید که چرا ماهی های داخل تنگ پس از مدتی می میرند یا از[6] 6 ماده غذلیی برای سم زدایی[13] توصیه های پزشکی امام رضا(ع)[15]
لوگوی دوستان
 

خستگی:

زمانی که به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم و بدن دچار تحلیل رطوبت می‌شود، سرعت فعالیت آنزیمی کاهش می‌یابد و خستگی بروز می‌کند. خستگی یکی از مشکلات سلامتی است که با احساس افت انرژی و بی‌حالی در مدت طولانی همراه است.

 پیری زودرس:

بیش از 60 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و اندامهای بدن تا حد بالایی به این عنصر حیاتی نیاز دارند تا بتوانند فعالیتهای خود را به خوبی انجام دهند. مصرف مایعات کافی در طول روز به بدن کمک می‌کند تا با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و از پیری زود هنگام اندامها و پوست پیشگیری می‌کند.

 افزایش وزن و چاقی:

گرچه آب یک ماده چربی سوز نیست و سبب کاهش وزن نمی‌شود، اما با این حال، واضح است که نقش بسیار مهمی در رژیمهای لاغری دارد. در واقع، مصرف آب دفع مواد سمی و زاید از بدن را تحریک می‌کند و احساس سیری به همراه دارد که یکی از نکات اساسی برای حفظ ریتم متابولیسم بدن است. زمانی که به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم، بدن را از همه این فواید محروم کرده‌ایم.

افت فشار و فشار خون بالا:

آب برای دفع مواد سمی بدن از طریق خون و تسهیل جریان خون بسیار مهم است. سیستم جریان خون برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد؛ زیرا حجم خون موجود در بدن برای تمام سیاهرگها، سرخرگها و مویرگها کافی نیست.

کلسترول بد خون:

تحلیل آب بدن سبب دفع بیش از حد مایعات درون سلولها می‌شود. در این صورت بدن برای مقابله با این حالت مقدار بیشتری کلسترول تولید می‌کند.

یبوست:

برای اینکه مدفوع حالت مناسبی داشته باشد و به راحتی از بدن دفع شود، لازم است تا مایعات کافی به بدن برسد. زمانی که دچار کم آبی مزمن شویم، بدن مایعات کافی برای دفع مواد زاید را ندارد و مشکلات یبوست به تدریج ایجاد می‌شود.

بیماری‌های دستگاه گوارش:

کمبود آب در بدن کاهش ترشح شیره‌های گوارشی را در پی دارد که در این صورت مشکلات جدی گوارشی مانند ورم معده و زخمهای گوارشی ایجاد می‌شود.

اختلالات تنفسی:

آب یکی از عناصر بسیار کلیدی و مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که می‌تواند از مشکلات تنفسی پیشگیری کند. اجزای مخاط‌های دستگاه تنفس رطوبت کمی دارند تا بتوانند یک لایه محافظ در برابر آلودگی‌های موجود در محیط ایجاد کنند. این آلودگی‌ها منشأ مشکلات متعدد تنفسی هستند.

عدم تعادل phخون:

بدن ما برای اینکه بتواند روزانه 500 تا 700 میلی لیتر عرق تولید کند، به مقدار مشخصی آب نیاز دارد. در کنار این مقدار عرق، بخش زیادی مواد سمی و زاید نیز از بدن دفع می‌شود. عدم دفع کافی این مواد سمی می‌تواند سبب تحریکات پوستی شود.

عفونتهای ادرار:

عملکردهای کلیه و همچنین سیستم ادراری تا حد زیادی به مقدار آب نوشیده شده در طول روز بستگی دارد. زمانی که بدن دچار کم آبی می‌شود و آب کافی به مجاری ادراری نمی‌رسد، بدن در معرض ابتلا به انواع مختلف عفونتهای ادراری می‌شود. در این صورت، فهمیدن کم آبی بدن آسان است؛ زیرا ادرار تیره و بسیار بدبو خواهد بود.

التهاب مفاصل:

تحلیل آب بدن سبب تجمع مواد سمی در بدن و به خصوص رگهای خونی می‌شود که ابتلا به بیماری‌های متعددی را در پی دارد. مطالعات بسیار علمی ثابت می‌کند که کمبود آب بدن دردهایی مانند دردهای آرتریت رماتوئید را تشدید می‌کند.

آسیبهای مغزی:

تحلیل آب بدن سبب بر هم خوردن تعادل بین الکترولیتهای اساسی مانند سدیم و پتاسیم می‌شود که کمبود آنها می‌تواند عواقب جدی مانند اختلالهای مغزی و قلبی در پی داشته باشد.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ چشم‌زخم اولین درمان یک ذکر است، اگر ترسیدی که کسی (یا خودت) را چشم‌زخم بزنی، بگو ما شاء الله لا قوة إلا بالله العلی العظیم، سه مرتبه.» توجه شود که ذکر اشاره شده در این روایت کلمه «لا حول» را ندارد و درست این است که دقیقاً مانند همین روایت ذکر خوانده شود.