سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دانشمندان سؤال و با حکیمان گفتگو و بافقیران همنشینی کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :4
کل بازدید :333186
تعداد کل یاداشته ها : 110
102/12/29
6:29 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد حسین[30]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
برنامه‌ریزی و تنظیم وقت[1] برخی نشانه های ایمان و مومن واقعی:[1] چند توصیه برای جلوگیری از سوزش سر دل یا ترش کردن[3] چگونه لباس خود را ست کنیم ؟[16] کلم سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند[4] دارو جهت رفع چاقی و چربی زیاد Fat burner[2] تغذیه زنان باردار[3] تغذیه تکمیلی شیرخواران[1] رژیم غذایی درفشار خون بالا[1] تغذیه در بیماران مبتلا به واریس[1] داروهای ضد سرفه ، ضد برونشیت ، ضد آسم و ضد بیماریهای دیگر اندام[1] رژیم غذایی درکم خونی و فقرآهن[1] یا لطیف[1] ده عادت عمده مؤثر در تخریب مغز[1] ضرر جویدن طولانی آدامس[1] گردو با چربی های ناسالم می جنگد[1] تاثیرگوجه فرنگی در درمان فشار خون بالا[1] چای سبز و خنده باعث لاغری می شود[1] گروه خونی وتاثیر آن بر خوی وخواص انسانها[1] بی خوابی و مقابله با آن[1] بهداشت خواب و میزان خواب طبیعی[1] چین و چروک پوست راههای پیشگیری و درمان[1] بهترین روش مقابله با چاقی[1] کرم ضدآفتاب برای ‌محافظت پوست کافی نیست[1] کنترل چربی خون[1] شلغم دارویی برای هر دردی[1] خــواص زیتون[1] هر روز با خواص یک گیاه آشنا شوید[1] برای رفع سردرد در اثر آفتاب زدگی[1] برای رفع سردرد در اثر ضعف[1] برای رفع سردرد بر اثر اعصاب.خستگی و بی خوابی[1] برای رفع سردرد بر اثر باد[1] برای رفع سردرد بر اثر کرم بینی[1] برای رفع سردرد بر اثر سنگینی معده[1] برای رفع سردرد نیمه سر یا میگرن[1] برای رفع سردرد از زیادی خون[1] برای رفع سردرد بر اثر سینوزیت در جلوی پیشانی[1] با کنترل فشار خون از سکته مغزی جلوگیری کنید[2] آسم(تنگی نفس)[1] چگونه سر دردهای خود را درمان کنیم[1] درمان فشار خون[1] داروی رفع تپش سریع قلب[1] داروی مقوی قلب[1] داروهای مسهل - یبوست - سفتی مدفوع - دیر کارکردن شکم - اجابت مزاج[1] دارو جهت بخور دادن - درمان سینوزیت ، آنژین ها ، سرما خوردگی و[1] استفاده از چشم‌ها در نور کم باعث آسیب به آنها نمی شود[1] بیشتر بدانید[1] 10 فرمان برای مبتلایان به گلودرد[1] ‌امکان کپی از فایل‌های‌PDF‌[1] راهنمای قدم به قدم ساخت سایت رایگان در یاهو[1] تپش قلب: علل، پیشگیری و درمان[3] علتهای کوتاه قدی[2] حزب اللهی ها سه تیپ اند:[3] توهمات یا خطاهای ذهن[1] قبل و بعد از حجامت[1] استـــــــفراغ های غــــــــرب[5] هفت بلایی که با دست خودتان سر موهایتان می‌آورید[5] برای گلو درد بهترین دارو لیمــــــــو ترش[1] خواص بامیه[2] فوائد و مضرات لبنیات[3] نسخه های گیاهی جهت درمان بیماریهای مختلف[6] ورزش های مناسب صبحگاهی برای جلوگیری از کمردرد[3] اشتباهاتی که در ورزشهای قلبی مشاهده میشود1[2] گول نوشابه های رژیمی را نخورید[1] غذاهای مفید برای کبد عبارتند از:[7] آیا می دانید که چرا ماهی های داخل تنگ پس از مدتی می میرند یا از[6] 6 ماده غذلیی برای سم زدایی[13] توصیه های پزشکی امام رضا(ع)[15]
لوگوی دوستان
 

راه های خانگی برطرف کردن اسهال

نوشیدن آب گوشت یا مرغ و آب سیب

آب سیب و مرغ یا گوشت، مواد معدنی و نمک هایی را که در اثر اسهال از دست می دهید، جایگزین می کند. اما از نوشیدن آب میوه هایی مثل آب گوجه فرهنگی، آب مرکبات، آب آناناس پرهیز کنید، زیرا اسید موجود در آن ها باعث تحریک بیشتر روده متورم شما خواهدشد. وقتی شروع به نوشیدن مایعات می کنید، با جرعه های کم و کوچک شروع کنید. توصیه می شود هر نیم ساعت یک بار، یک فنجان کوچک آب سیب یا آب مرغ بنوشید.

چای پوست پرتغال بنوشید

یکی از درمان های سنتی و قدیمی درمان اسهال، پوست پرتغال است. پوست پرتغال دستگاه گوارش را تحریک می کند. یک عدد پرتغال را بردارید پوست آن را جدا کنید و پوست را به برش های نازکی تقسیم کنید. برش های پوست پرتغال را داخل قوری بیندازید و روی آن آب جوش بریزید و در قوری را بگذارید و کمی صبر کنید تا خنک شود سپس چای را صاف کنید و آن را با کمی عسل بنوشید.

کته بخورید

برنج سفید و کته یکی از بهترین درمان ها برای برطرف کردن اسهال است. سعی کنید کم کم چند قاشق برنج کته بدون روغن و کره بخورید و تا زمانی که اسهال برطرف نشده، این درمان را ادامه دهید.

چای بابونه بنوشید

این چای به خاطر آرامشی که به بدن می دهد معروف است، اما این آرامش شامل روده ها هم می شود و اسهال را برطرف می کند. بابونه اسپاسم های روده را برطرف و التهاب را کم می کند.

عسل یک درمانگر معروف

در بسیاری از کشورها، عسل یکی از بهترین و گرانبهاترین مواد غذایی محسوب می شود. عسل به عنوان یک درمان طبیعی، می تواند اسهال را برطرف کند. چهار قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب داغ حل کنید، کمی صبر کنید تا خنک شود سپس آن را بنوشید. این محلول ممکن است خیلی شیرین باشد و دل تان را بزند، اما بسیار موثر است.

مخلوط آب و سرکه بنوشید

ریشه و دلیل اصلی ابتلا به اسهال، وجود یک عفونت باکتریایی است. سرکه سیب به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد می تواند به برطرف شدن این مشکل کمک کند. علاوه بر این، سرکه سیب دارای ترکیبی به نام پکتین است که این ترکیب به برطرف شدن و آرام شدن اسپاسم های روده کمک می کند.

فالوده یا پوره سیب را امتحان کنید

فالوده سیب یا پوره آن دارای ترکیبی پکتین است که این ماده به انقباضات و حرکات شکم کمک می کند و آن ها را آرام می کند. می توانید یک قاشق پوره سیب را روی یک تکه نان تست بمالید و آن را بخورید یا به عنوان میان وعده یک کاسه فالوده سیب میل کنید.

یک لیواغ دوغ بنوشید

در بسیاری از کشورها و حتی ایران از دوغ برای درمان اسهال استفاده می شود. یک دوم قاشق چای خوری زنجبیل را در یک فنجان دوغ حل کنید و آن را بنوشید. این محلول را 3 تا 4 بار در روز بنوشید.

چای زیره را امتحان کنید

برای برطرف کردن اسپاسم های روده و انقباضات شکم و درنهایت درمان اسهال چند جرعه چای زیره سیاه بنوشید. می توانید از چای کیسه ای استفاده کنید یا یک قاشق چای خوری دانه های زیره سیاه را در یک فنجان آب جوش بریزید و در فنجان را به مدت 15 دقیقه بگذارید. قبل از نوشیدن چای حتما آن را صاف کنید.

چای سیاه بنوشید

تانیس موجود در چای سیاه، حالت قابض دارد و غشای مخاط روده را جمع می کند. بنابراین به بدن در جذب مایعات و برطرف شدن التهاب روده ها کمک می کند. از چای تمشک و شاتوت نیز می توانید استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید حتما از چایی ای استفاده کنید که کاملا طبیعی باشد. باید چای کاملا طبیعی و گیاهی باشد، زیرا چای های معمولی حاوی کافئین است و کافئین باعث خشک شدن آب بدن می شود.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ چشم‌زخم اولین درمان یک ذکر است، اگر ترسیدی که کسی (یا خودت) را چشم‌زخم بزنی، بگو ما شاء الله لا قوة إلا بالله العلی العظیم، سه مرتبه.» توجه شود که ذکر اشاره شده در این روایت کلمه «لا حول» را ندارد و درست این است که دقیقاً مانند همین روایت ذکر خوانده شود.