سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، او را از گناهانْ حفظ می کند و پاداشش را برابر چشمانش می نهد . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :40
بازدید دیروز :4
کل بازدید :333210
تعداد کل یاداشته ها : 110
102/12/29
10:39 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد حسین[30]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
برنامه‌ریزی و تنظیم وقت[1] برخی نشانه های ایمان و مومن واقعی:[1] چند توصیه برای جلوگیری از سوزش سر دل یا ترش کردن[3] چگونه لباس خود را ست کنیم ؟[16] کلم سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند[4] دارو جهت رفع چاقی و چربی زیاد Fat burner[2] تغذیه زنان باردار[3] تغذیه تکمیلی شیرخواران[1] رژیم غذایی درفشار خون بالا[1] تغذیه در بیماران مبتلا به واریس[1] داروهای ضد سرفه ، ضد برونشیت ، ضد آسم و ضد بیماریهای دیگر اندام[1] رژیم غذایی درکم خونی و فقرآهن[1] یا لطیف[1] ده عادت عمده مؤثر در تخریب مغز[1] ضرر جویدن طولانی آدامس[1] گردو با چربی های ناسالم می جنگد[1] تاثیرگوجه فرنگی در درمان فشار خون بالا[1] چای سبز و خنده باعث لاغری می شود[1] گروه خونی وتاثیر آن بر خوی وخواص انسانها[1] بی خوابی و مقابله با آن[1] بهداشت خواب و میزان خواب طبیعی[1] چین و چروک پوست راههای پیشگیری و درمان[1] بهترین روش مقابله با چاقی[1] کرم ضدآفتاب برای ‌محافظت پوست کافی نیست[1] کنترل چربی خون[1] شلغم دارویی برای هر دردی[1] خــواص زیتون[1] هر روز با خواص یک گیاه آشنا شوید[1] برای رفع سردرد در اثر آفتاب زدگی[1] برای رفع سردرد در اثر ضعف[1] برای رفع سردرد بر اثر اعصاب.خستگی و بی خوابی[1] برای رفع سردرد بر اثر باد[1] برای رفع سردرد بر اثر کرم بینی[1] برای رفع سردرد بر اثر سنگینی معده[1] برای رفع سردرد نیمه سر یا میگرن[1] برای رفع سردرد از زیادی خون[1] برای رفع سردرد بر اثر سینوزیت در جلوی پیشانی[1] با کنترل فشار خون از سکته مغزی جلوگیری کنید[2] آسم(تنگی نفس)[1] چگونه سر دردهای خود را درمان کنیم[1] درمان فشار خون[1] داروی رفع تپش سریع قلب[1] داروی مقوی قلب[1] داروهای مسهل - یبوست - سفتی مدفوع - دیر کارکردن شکم - اجابت مزاج[1] دارو جهت بخور دادن - درمان سینوزیت ، آنژین ها ، سرما خوردگی و[1] استفاده از چشم‌ها در نور کم باعث آسیب به آنها نمی شود[1] بیشتر بدانید[1] 10 فرمان برای مبتلایان به گلودرد[1] ‌امکان کپی از فایل‌های‌PDF‌[1] راهنمای قدم به قدم ساخت سایت رایگان در یاهو[1] تپش قلب: علل، پیشگیری و درمان[3] علتهای کوتاه قدی[2] حزب اللهی ها سه تیپ اند:[3] توهمات یا خطاهای ذهن[1] قبل و بعد از حجامت[1] استـــــــفراغ های غــــــــرب[5] هفت بلایی که با دست خودتان سر موهایتان می‌آورید[5] برای گلو درد بهترین دارو لیمــــــــو ترش[1] خواص بامیه[2] فوائد و مضرات لبنیات[3] نسخه های گیاهی جهت درمان بیماریهای مختلف[6] ورزش های مناسب صبحگاهی برای جلوگیری از کمردرد[3] اشتباهاتی که در ورزشهای قلبی مشاهده میشود1[2] گول نوشابه های رژیمی را نخورید[1] غذاهای مفید برای کبد عبارتند از:[7] آیا می دانید که چرا ماهی های داخل تنگ پس از مدتی می میرند یا از[6] 6 ماده غذلیی برای سم زدایی[13] توصیه های پزشکی امام رضا(ع)[15]
لوگوی دوستان
 

این روش ها ویژه خانم ها می باشد

این بدترین کابوس هر فردی است اینکه روز قبل از یک جلسه مهم یا مهمانی و مراسم خاص از خواب بیدار شوید و خود را در حالی در اینه ببینید که یک جوش قرمز رنگ و بزرگ روی صورتتان خودنمایی می کند در این جا هفت شیوه موثر و سودمند برای رهایی سریع و ایمن از چنین جوش هایی را از نظر می گذرانید:

1- هرگز جوش ها را فشار ندهید انها را دستکاری نکنید این کارها فقط به قرمز تر و ملتهب تر شدن جوش ها منتهی می شوند و باکتری ها و چربی هایی که باعث ایجاد این جوش ها شده اند در دیگر قسمت های صورتتان پخش می شوند . همچنین بعضی مواقع این دستکاری ها به زخم شدن ناحیه اراف جوش ها منجر می شوند.
2- هر سی دقیقه یک بار یک کیسه یخ را روی جوش ها قرار دهید و ان را حدود دو دقیقه نگه دارید این عمل باعث کاهش تورم التهاب و سرخی جوش ها می شود و درد ناشی از آن از بین می برد.
3- ( ویژه بانوان ) از کرم پودرهای پوشاننده استفاده کنید. زمانی که با عجله باید در جایی حاضر باشید می توانید قبل از خارج شدن از خانه مقدار اندکی کرم پودر پوشاننده رنگ پوست روی جوش ها بمالید تا زیاد به چشم نیایند. همچنین این نوع کرم پودر ها روی سمت های براق پوست را می پوشانند و جلوه ای طبیعی و یکدست به صورت می دهند
4- با یک نوع محلول پاک سازی کننده مخصوص جوش های صورت و صابونی ملایم و بی بو روزی دو تا سه مرتبه صورتتان را بشویید/ به آرامی و با ملایمت با یک لیف یا حوله کوچک پوست صورتتان را مالش دهید ولی هرگز این عمل را با خوشنت انجام ندهید و گرنه چربی طبیعی پوست صورتتان که به صورت طبیعی از به وجود امدن جوش ها جلوگیری می کند را از بین خواهید برد
5- یک نوع کرم یا پماد حاوی پروکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک ( بسیاری از پماد ها و کرم های مخصوص درمان جوش ها که در داروخانه ها موجود هستند حاوی این گونه ترکیبات می باشند) روی پوست صورت یا نواحی اطراف جوش ها بمالید. توجه داشته باشید که این ترکیبات در صورت مورد استفاده بیش از حد قرار گرفتن پوست را خشک می کنند. پس اگر پوستی حساس دارید استفاده از آنها برای شما توصیه نمی شود.
6- در صورت امکان از مواد ارایشی و بهداشتی عاری از چربی استفاده کنید این نوع محصولات باعث ایجاد حفره و سوراخ در پوست نمی شود( این سوراخ ها و حفره ها می توانند تبدیل به جوش و کورک شود. هر شب قبل از خواب آرایش صورتتان را پاک نید با پماد یا محلولی ضدذ جوش تا چربی و آلودگی از عمق پوست صورتتان بیرون آید.
7- در شب مقدار اندکی خمیر دندان روی نواحی اطراف جوش های صورتتان بمالید تا التها و تورم و سرخی آن مکتر شود . همچنین برای کاهش التهاب و تورم یک کیسه چای مرطوب با یک تکه پنبه آغشته به چند قطره لیمو ترش را به مدت پنج دقیقه روی جوش های صورتتان قرار دهید. در صورت به کاربردن این راهکارهای ساده و موثر ، ظرف مدت کوتاهی تفاوتی چشمگیر و قابل ملاحظه را مشاهده خواهید کرد در صورتی که دوباره جوش ها عود کردند لازم است به یک متخص پوست مراجعه نمایید تا برایتان محلول پاکسازی کننده مناسب نوع پوستتان تجویز کند. درمان های بلند مدت مثل استفاده از ماسک های پوست تغییر در برنامه غذایی و افزایش مصرف اب به پیش گیری از جوش های صورت کمک کنند.


86/8/8::: 12:22 ع
نظر()
  
  

چند توصیه غذایی

 

سعی کنید قند خونتان در شرایطی پایدار حفظ شود. نگذارید قند خون دچار نوسانات شدید شود. برای این کار باید در فواصل غذایی حتما از میان وعده‌های غذایی استفاده کنید و هر چهار ساعت یکبار از تنقلاتی سالم استفاده کنید. توصیه می‌شود از تنقلاتی مثل خشکبار، آجیل، میوه و سبزی استفاده شود.
مقدار آب مصرفی شما باید کافی و متعادل باشد. این مقدار به فعالیت روزانه و درجه حرارت هوا نیز بستگی دارد. هرچه فعالیت بیشتر باشد و هوا گرمتر، مقدار آب مصرفی باید بیشتر شود. یادتان باشد هیچ نوشیدنی‌ای جای آب را نمی‌گیرد. پس از آن غافل نشوید.
روزی 20 دقیقه ورزش کنید؛ زیرا روزی 20 دقیقه ورزش، خلق را تقویت می‌کند. البته اگر می‌خواهید چربی‌های اضافه را آب کنید، باید نیم ساعت دیگر هم به ورزش ادامه دهید.
هیچ وقت سراغ رژیم‌های لاغری که ناگهانی و سریع وزن کم می‌کنند نروید. کاهش وزن ناگهانی شما را کاملا عصبی و بداخلاق می‌کند.
چربی در حد متعادل اثر ضدافسردگی دارد. به جای چربی‌های خالص از چربی‌های غیراشباع ساده و پیچیده، روغن‌های گیاهی و روغن ماهی استفاده کنید، زیرا این چربی‌ها حاوی امگا-3 هستند که بسیار مفید است.
از شیر و گوشت بوقلمون استفاده کنید، زیرا حاوی تریپتوفان است. تریپتوفان اسید آمینه‌ای است که باعث می‌شود قند خون در دسترس نوروترانسمیترها قرار گیرد. برای این که جذب تریپتوفان این مواد بیشتر باشد، کمی کربوهیدرات (مثل نان ، برنج ، خرما و…) همراه با آنها مصرف کنید.
حتما صبحانه میل کنید و اصلا از خوردن آن صرف‌نظر نکنید.
وقتی به فروشگاه می‌روید، بیشتر سراغ میوه و سبزی بروید، نه شیرینی و کیک و شکلات.
سعی کنید از مصرف غذاهایی که داخل سلفون پیچیده شده‌اند، اجتناب کنید.
مصرف قهوه و نوشابه‌های گازدار را محدود کنید.
هیچ وقت یک گروه از مواد غذایی را از رژیم خود حذف نکنید؛ مثلا به طور کل نان و برنج را از رژیم غذایی خود حذف نکنید، بلکه مصرف آنها را به حد تعادل برسانید.

و اما با تنقلات چطورید؟
در تحقیقاتی که اخیرا انجام گرفته مشخص شده است در شرایط استرس و خستگی، زنان بیش از مردان سراغ تنقلات می‌روند و بیش از حد از آنها استفاده می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده است زنانی که با اصوات بلند مواجه‌اند یا کارهای سخت و طاقت‌فرسا دارند نسبت به مردان، بیشتر به سمت غذاهایی مثل شکلات، چیپس و پنیر روی می‌آورند. همین بررسی‌ها نشان داده است مردان و زنان در دورانی که استرس دارند، بیشتر می‌خورند.
در طول روز شرایطی پیش می‌آید که برای فرد ایجاد استرس و تنش می‌کند، در این شرایط، اکثر افراد به خوردن روی می‌آورند، تا این استرس را برطرف کنند؛ حتی زنانی که به کارهای سخت مشغولند، در تعطیلات آخر هفته بیشتر می‌خورند.

نقش استرس درافزایش مصرف غذا
در یک مطالعه 29 مرد و 34 زن 18 تا 45 سال مورد بررسی قرار گرفتند و به 3 گروه تقسیم شدند و از آنها درخواست شد به حل مسائل ریاضی و هندسه مشغول شوند.
در گروه اول، یک بلندگو نزدیک آنها گذاشته شد، که صدای بسیار بلندی تولید می‌کرد، به حدی که آنها به‌سختی می‌توانستند مسائل ریاضی را حل کنند و البته اعضای این گروه با آن که کلید کنترل صدا در دسترس آنها بود، به هیچ وجه قادر نبودند صدا را قطع کنند و باید آن را تحمل می‌کردند.
در گروه دوم، همه شرایط مثل گروه اول بود، با این تفاوت که اعضای این گروه اصلا نمی‌دانستند کلید قطع و کنترل صدا کجاست و برای گروه سوم اصلا صدایی پخش نمی‌شد.
بعد از اتمام حل مسائل ریاضی از افراد درخواست شد برای 12 دقیقه در اتاقک‌هایی بنشینند و قبل از شروع مرحله بعدی تنقلاتی مثل چیپس، شکلات، ژله، پفک و غیره را میل کنند.
بررسی‌ها نشان داد افراد گروه اول از همه بیشتر تنقلات خوردند و در این میان، زنها بسیار بیشتر از مردها پرخوری کرده بودند.
محققان معتقدند افراد برای پرت کردن ذهن خود از حالاتی که باعث خستگی و استرس شده، به خوردن روی می‌آورند و این مسأله در زنان بسیار بیشتر است که گمان می‌رود به دلیل آسیب‌پذیرتر بودن و حساستر بودن آنها باشد.


86/8/8::: 11:51 ص
نظر()
  
  
 علل چاقی :

الف) فشارهای درونی، استرسها و افسردگیها.
ب) ابتلای ثانویه به بیماریهایی ازقبیل : هیپوتیروئیدیسم (کم‌کاری تیروئید)، اختلالات هیپوتالاموس و …
ج) مصرف بعضی داروها مثل داروهای ضد بارداری، ضدافسردگی و ضداضطراب و کورتون‌ها.
د) اختلال تغذیه‌ای (دریافت بیشتر انرژی و کمی فعالیت)
ه) ژنتیک: 30% علت چاقیها را شامل می‌شود.
از تمامی این عوامل اختلال تغذیه‌ای و یا اگر بهتر گفته شود عادات بد غذایی از همه مهمتر است، بطوریکه اگر شخصی علاوه بر نیاز روزانه‌اش هر روز یک نان سوخاری (که بسیار کالری کمی دارد) اضافه بخورد، بعد از 20 سال پانزده کیلوگرم اضافه‌وزن پیدا خواهد کرد.
ـ درمان‌های چاقی:

به چهار دسته دارویی، استفاده از وسایل و شیوه‌های مخصوص، جراحی و رژیم‌درمانی تقسیم می‌شوند.
الف) درمان دارویی:
ـ داروهای دیورتیک (ادرارآور):

که به سرعت با ازدست رفتن آب بدن شخص دچار کاهش وزن (دقت کنید: کاهش وزن نه لاغرشدن) می‌شوند که از نظر علمی نه تنها صحیح نیست بلکه خطرناک نیز می‌باشد. اکثر مؤسساتی که در تبلیغات خود کاهش وزن سریع را نوید می‌دهند از این روش استفاده می‌کنند.
ـ داروهای هورمونی:

مثل داروهایی که باعث پرکاری غده تیروئید می‌شوند. این داروها نیز با افزایش کاتابولیسم (مصرف انرژی یا سوخت) باعث کاهش وزن و همچنین لاغرشدن می‌شوند که این روش نیز به دلیل اینکه در روند طبیعی بدن اختلال ایجاد می‌کند، ازنظر علمی صحیح نبوده خطرناک می‌باشد.
ـ داروهای ملین:

این داروها با دفع مواد غذایی بدن و جلوگیری از جذب مواد باعث کاهش وزن می‌شوند که واضح است در درازمدت باعث سوء تغذیه و کمبود بعضی مواد موردنیاز بدن خواهند شد. ضمن اینکه خود نیز عوارضی از قبیل شکم‌درد و … دارند.این داروها همانگونه که از نامشان پیداست با کاهش دادن اشتهای شخص باعث کم‌خوردن و کاهش دریافت انرژی می‌شوند. عوارض آنها بیشتر سوء‌تغذیه، ریزش مو، ضعف و افسردگی می‌باشد. سرگروه این داروها که در ایران زیاد مصرف میشود فن فلورامین میباشد که از سال 1998 مصرف آن به دلیل ایجاد عوارض روی دریچه های قلب ، در آمریکا ممنوع شده و از فارماکوپه (لیست دارویی) آمریکا حذف شده است .

ـ داروهایی که مانع جذب چربی می‌شوند:

این داروها که امروزه موردمصرف زیادی پیدا کرده و تبلیغات زیادی در مورد آن انجام می‌شود با اتصال به چربی مواد غذایی مانع جذب آنها می‌شود و بدینوسیله کالری کمتری به بدن می‌رسد. به دلیل اینکه در رژیم غذایی افراد ایرانی بر خلاف غربیها مواد نشاسته‌ای بیشتر است، مصرف آنها کاملاً مؤثر نبوده همچنین این داروها برخلاف تبلیغات انجام شده روی چربی بافتهای بدن تأثیری ندارد. لذا فقط تا زمان مصرف مؤثر بوده ضمن اینکه به دلیل عدم جذب ویتامینهای محلول در چربی مثل ویتامین K,A,D,E شخص دچار کمبود این ویتامین‌ها شده و همچنین این داروها قیمت بالایی دارند. در حال حاضر تحقیقات روی این داروها انجام می‌شود که دارویی ساخته شود که روی چربی بافت بدن هم مؤثر باشد. اگر چنین دارویی ساخته شود جای تمامی رژیمهای تغذیه‌ای را خواهد گرفت.

ب) استفاده از وسایل و شیوه‌های مخصوص:

عبارتند از: سونا، ترموتراپی (استفاده از گرمای موضعی) ماساژ درمانی، کمربند لاغری، طب سوزنی، کرمها، پمادها، ژلها، گوشواره لاغری که همگی اینها از نظر علم پزشکی و تغذیه مورد قبول نمی‌باشند و همگی کم و بیش باعث ایجاد عوارض می‌شوند. ضمناً بیشتر این راهها بجای کاهش وزن یا لاغری فقط باعث کاهش سایز می‌شوند.
ج) درمانهای جراحی:

در موارد چاقی‌های بسیار شدید انجام می‌شود. شامل برداشتن قسمت‌هایی از روده یا معده، بالون‌گذاری داخل معده برای کاهش حجم آن و برداشتن چربی زیر پوست شکم با ساکشن یا لیزر که همگی اینها به دلیل عوارض شدیدی که دارند زیاد مورد توجه نیستند.
د) رژیم درمانی:
ـ آب درمانی:
یکی از روشهای قدیمی است و بعد از پایان دوره به دلیل
محرومیت شدید غذایی اختلالات گوارشی را بهمراه دارد. علاوه بر عوارض شدید جسمانی فقط برای مدت کوتاهی می‌تواند قابل تحمل باشد.
ـ کاهش وزن از طریق ورزش:

ورزش یکی از روشهای بسیار مناسب برای برخورداری از جسم سالم و وزن ایده ‌آل است. کاهش وزن فقط از طریق ورزش مشکل و دشوار است چرا که مثلاً برای کاهش یک کیلوگرم وزن باید 20 ساعت پیاده‌روی کرد.
ـ کاهش وزن از طریق رژیم غذایی:

حذف یک وعده غذایی مثل صبحانه یا شام از جمله این روشهاست که با حذف صبحانه فرد دچار افت قند خون طی روز و کاهش کارآیی روزانه و پرخاشگری شده و درضمن در وعده‌های بعدی با پرخوری جبران می‌شود. ضمن اینکه سوء‌ تغذیه نیز از عوارض آن است. بهترین شیوه در این مورد، رژیم غذایی بر مبنای علمی آن است که در آن تمام مواد مورد نیاز بدن در رژیم غذایی تأمین میشود.
ـ کاهش وزن از طریق رژیم غذایی همراه با ورزش:

این روش بهترین و اصولی‌ترین روش برای کاهش وزن و داشتن وزن ایده‌آل است. در این روش از یک رژیم غذایی برنامه‌ریزی شده همراه با ورزش متعادل (مانند پیاده‌روی) استفاده می‌شود. این روش سلامت جسم و روح را به ارمغان می‌آورد و عوارضی مانند ریزش مو و چروکیدگی پوست و … را درپی نخواهد داشت. در طی رژیم باید عادات غذایی گذشته را ترک کنید و به عادات غذایی جدید انس بگیرید که این مهمترین اصل در درمان چاقی است.
 

با توجه به موارد فوق بهترین و سالمترین راه حل ارائه‌شده در مورد درمان چاقی این موارد می‌باشد:
الف) رژیم غذایی صحیح ب) ورزش مناسب و کافی ج) تغییر رفتار و اصلاح عادات بد غذایی


ـ در هر رژیم غذایی صحیح باید این گروههای غذایی وجود داشته باشد:

شیر و لبنیات، حبوبات و غلات، میوه و سبزیجات، گوشت

ـ رژیم غذایی باید:
ـ تأمین کننده انرژی مورد نیاز روزانه باشد.
ـ تأمین کننده ریزمغزیها باشد(موادی که به مقدار بسیار کم باید در غذا وجود داشته باشد)
ـ بر اساس فرهنگ غذایی ایرانی باشد.
ـ تنوع لازم را داشته باشد.
ـ در یک رژیم غذایی اصولی کاهش وزن تدریجی است. بطوریکه حداکثر یک کیلوگرم در هفته مجاز به کاهش وزن می‌باشیم. به همین دلیل باید حوصله داشته و با دقت برنامه خود را اجرا کنید. ضمناً اگر قبل از رژیم عکسی از خود داشته باشید بهتر خواهد بود. توجه داشته باشید با کاهش وزن (درحقیقت رسیدن به وزن ایده‌آل) جوانتر هم به نظر خواهید رسید.(قابل توجه خانمها) 

آیا میدانید چگونه وزن کم کنید؟

چاقی مسئله ای است که در سرتاسر جهان میلیونها انسان را رنج می دهد . همه ساله مقادیر زیادی پول صرف مبارزه با چاقی می شود و برای لاغر شدن تاکنون صدها روش و متد پیشنهاد شده است . مشکل مهم این است که چاق ها هم زمان با فکر لاغر شدن حاضر نیستند از لذت خوردن دست بکشند . حقیقت این است که متاسفانه  هنوز یک فرمول کاملا عملی ابداع نشده که انسان بتواند با استفاده از آن بطور قطع وزن خود را از دست بدهد یا چیزی بخورد که باعث کاهش وزن شود ؛ ولی غذاهایی وجود دارد که در آنها عواملی است که ما را در لاغر شدن ؛ تناسب اندام و حفظ سلامتی یاری می دهند .

خطر لاغر شدن سریع!

بعضی اوقات متاسفانه افراد اصرار دارند که با هر وسیله ای که شده در مدت کوتاهی مقدار زیادی از وزنشان را کم کنند . متاسفانه این روشها با خطرات بسیار زیادی و حتی احتمال مرگ همراه است . لاغر شدن باید تدریجی ؛ آرام ؛ کند ولی مداوم باشد  . لاغر شدن سریع کلیه اعمال حیاتی بدن را مختل نموده ؛ تعادل بدن را بر هم می زند و ممکن است عوارضی پیش آورد که در سراسر عمر همراه انسان باشد . از مهمترین این عوارض پیدایش افسردگی روانی است . شخصی که سریع وزن کم کرده است از هیچ چیز لذت نمی برد و نسبت به اتفاقات محیط اطرافش بی تفاوت می شود . عارضه دیگر سریع لاغر کردن ؛ چین و چروک خوردن پوست است زیرا به پوست فرصتی داده نمی شود که بتدریج منقبض شود و پوست آویزان ؛ شل و بد منظره می گردد .

چگونه وزن از دست می دهید؟

معمولا افراد از لحاظ از دست دادن وزن به سه گروه تقسیم می شوند

-گروهی که سریع وزن از دست می دهند .

-گروهی که بطور متوسط و بدون رنج زیاد وزن از دست می دهند .

-آنهایی که کند وزن کم می کنند .

 -گروهی که سریع وزن از دست می دهند:گروه اول با کوچکترین تغییری در روال زندگی یا مصرف مواد غذایی چاق و لاغر می شوند .

-گروهی که بطور متوسط و بدون رنج زیاد وزن از دست می دهند:گروه دوم معمولا قادر به کنترل وزن خود بوده و بیشتر از 15 کیلو اضافه وزن ندارند .

-آنهایی که کند وزن کم می کنند : گروه سوم برای لاغر کردن خود باید خیلی تلاش کنند . البته معمولا افراد این گروه رژیم را کاملا رعایت نمی کنند ؛ بین غذاها چیزی نمی خورند و کارهای بدنیشان بسیار کم است .

پس قبل از پیروی از هر نوع رژیم ؛ با تجربه ای که از وضعیت بدنتان بدست آورده اید باید تعیین کنید که جزو کدام دسته می باشید و در این مورد از پزشک معالج یا مشاور تغذیه خود راهنماییهای لازم را درخواست کنید .

چاقی فقط در اثر زیاد خوردن عارض نمی شود راههای دیگری نیز وجود دارد که آنها هم منجر به چاقی می شوند که اکثرا ناشی از یک بیماری در بدن است .

چاقی در اثر افزایش سن

با افزایش سن سوخت و ساز بدن کاهش می یابد و در نتیجه به غذای کمتری نیاز خواهد داشت . غذا خوردن به روال همیشگی منجر به چاقی خواهد شد .

 چاقی در اثر کمکاری غده تیروئید

هورمن مترشحه از این غده ضمن انجام کارهای مختلف در سوخت و ساز بدن نیز نقش مهمی دارد . اگر کسی به بیماری گواتر سمی ( بزرگ شدن غده تیروئید ) دچار شود بتدریج لاغر شده و بر عکس اگر غده کم کار باشد ؛ کاهش هورمون منجر به اختلال در کار سوخت مواد بدن به تدریج چاقتر می شود .

 بیماری قند

این بیماری مزمن معمولا با چاقی همراه است . البته در برخی موارد معتقدند که چاقی زیاد منجر به ابتلا به این بیماری می شود .

چاقی در اثر بدی کار غدد داخلی

اکثر اعمال بدن تحت کنترل یک سیستم هورمونی است که توسط قسمتی از مغر بنام هیپوتالاموس و غده هیپوفیز کنترل می شوند . اگر به هر علتی عمل این اندامها مختل شود ؛ مرضی بنام کوشینگ طاهر می شودکه منجر به چاقی بیش از حد می شود .

 بد کار کردن کلیه ها و قلب

کلیه ها وظیفه دفع آب را دارند و هر دقیقه در حدود یک سانتیمتر مکعب ادرار از کلیه ترشح می شود که همراه خود سموم بدن را دفع می کند . اگر کار کلیه به هر ترتیب بهم بخورد آب در نسوج باقی می ماند ؛ بدن ورم می کند و وزن زیاد می شود . همینطور وقتی قلب خوب کار نکند و عمل پمپاژ خود را درست انجام ندهد آب در بدن جمع می شود و باعث چاقی می گردد .

 چاقی در زنان یائسه و مردان مسن

در خانمها بدنبال کاهش ترشح هورمونهای زنانگی بتدریج وزن افزایش می یابد . در نتیجه این افراد باید متوجه این خطر بوده و در خوردن مواد غذایی امساک کنند(کم بخورند) .

چگونه با چاقی برخورد کنیم؟

 

اولا تعیین میزان و درجه چاقی براساس جداول و ضرایبی صورت می گیرد که برای همین منظور با توجه به حد نرمال و استاندارد هر جامعه ای که تعیین شده است رفتار کرد . اگر می دانید که اضافه وزن دارید در درجه اول باید بدنبال علت آن باشید . آیا بیماری خاصی از انواعی که در بالا ذکر شد دلیل آن است ؟

آیا تغییری در برنامه غذایی خود داده اید ؟

آیا روشهای تهیه و طبخ غذایی شما بهداشتی است ؟

آیا زمینه ارثی برای چاق شدن دارید ؟

آیا به اندازه کافی فعالیت می کنید ؟

معمولا اضافه وزن تا یک پنجم وزن طبیعی را می توان به آسانی با افزایش میزان فعالیت و نظارتی صحیح بر مقدار غذایی دریافتی روزانه متعادل نمود . در موارد دیگر کمک آزمایشات کلینیکی ؛ چاقی علت یابی شده و به طبع درمان وزن نیز کنترل می شود .

محققین هفت سازمان بزرگ بهداشتی دنیا معتقدند که شما می توانید بیماریهایی مانند مرض قند ؛ سرطان ؛ بیماریهای قلبی ؛ عروقی ؛ بیماریهای خونی  و بیماریهای ریوی را به شرط رعایت نکات زیر کنترل کرده و از شر آنها در امان بمانید :

 غذایی که می خورید از همه مواد غذایی بوده و متنوع باشد .

 از چربیها بخصوص چربیهای اشباع شده ( جامد ) پرهیز کنید .(مثلا روغنهای جامد را کنار بگذارید و با آنها غذایی غیر سرخ کردنی تهیه نکنید)

از مصرف نمک اضافه به همراه غذا دوری کنید .(برای تهیه برنج قرار را بر اضافه کردن نمک زیاد نگذارید چون نمک و نشاسته با هم مثل بمب چاقی عمل میکنند)

 مصرف الکل را قطع کنید زیرا که به شما آسیب های جبران ناپذیری وارد می نماید .

 روزانه بین 6-8 لیوان آب بنوشید .

 در برنامه غذایی خود بیشتر از انواع منابع پروتئینی گیاهی استفاده کنید .

 مصرف میوه ها و سبزیجات را کم کم بالا ببرید و سعی کنید این مواد را بیشتر بصورت خام میل کنید.(در شستشور کامل آنها توجه کنید ولی آنقدر هم ریکا در شستشوی سبزیها استفاده نکنید که طعم ریکا از سبزی بیشتر باشه!)

 برای دوری از چاقی از مشکلات فکری بپرهیزید .(فعالیت بیش از حد فکری بدون تحرک بدنی و ورزش باعث چاقی مفرط میشه)

 در شبانه روز حداقل 6 ساعت خواب آرام و راحت داشته باشید .

 


  
  
پژوهشگران دانمارکی می‌گویند سن مردان به هنگام پدر شدن در سلامت فرزندان آنها نقش دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد نوزادان پدران ? ???تا ? ???ساله در مقایسه با نوزادان پدران ? ???تا ? ???ساله در معیار آپگار امتیاز کمتری بدست می‌آورند. احتمال پایین بودن امتیاز نوزادان مردانی که در دهه چهارم و پنجم عمر خود تازه پدر شده‌اند در معیار "آپگار" ? Apgar?کمتر از نوزادان مردانی است که در دهه ? ???پدر می‌شوند. به گزارش رویترز هلث از نیویورک، معیار آپگار برای اولین بار در سال ? ?????ابداع شد. این معیار نوزادان تازه متولد شده را از نظر پنج شاخص تلاش تنفسی، ضربان قلب، رفلکس تحریک پذیری، سفتی عضله و رنگ پوست ارزیابی می‌کند. ارزش هر شاخص در این معیار از صفر تا دو (بدترین و بهترین) تعیین شده است. بنابراین جمع کل امتیاز ? ???حد مطلوب محسوب می‌شود. این معیار طی یک دقیقه و پنج دقیقه پس از تولد نوزاد محاسبه می‌شود. طی چند سال گذشته، مطالعات متعدد سن بالای پدران را با بروز عوارض بارداری از جمله مرگ جنین و تولدهای زودهنگام مرتبط شناخته‌اند. با این وجود اطلاعات اندکی در مورد تاثیر سن پدر در بروز بیماریهای جسمی کودکان در بدو تولد وجود دارد. دکتر "یولیان سان" از دانشگاه آرهوس در دانمارک و همکارانش اطلاعات مربوط به بیش از ? ???هزار زوج را که فرزند اول خود را طی سال‌های ? ?????تا ? ،?????بدنیا آورده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این گروه تحقیقاتی گزارش دادند، در مقایسه با پدران ? ???تا ? ???ساله، پدران ? ???تا ? ???ساله و آنهایی که ? ???سال یا بیشتر داشتند احتمال اینکه نوزادان آنها در معیار آپگار امتیاز یک تا سه بدست آورد ? ???تا ? ???درصد بیشتر بود. علاوه برآن پدران ? ???سال به بالا بیشتر احتمال دارد امتیاز فرزند آنها در معیار آپگار پنج دقیقه بعد از تولد کمتر از هفت باشد. سان و همکارانش گفتند: ارتباط زیست شناختی بین بالا بودن سن پدر و پایین بودن امتیازات آپگار شناخته نشده است. با این وجود برخی مطالعات نشان داده‌اند فعالیت برخی ژن‌های پدر برای رشد جفت مهم است از طرف دیگر تغییرات کروموزمی با بالا رفتن سن پدر افزایش می‌یابد." مشروح این مطالعه را می‌توانید در شماره ژوئیه ? ،?????مجله "? "Epidemiology?بخوانید.

» منبع


86/8/6::: 3:32 ع
نظر()
  
  
رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی معتقد است: در فصل گرما بایستی روزانه حداقل بین 6 تا 8 لیوان، حتی در صورت عدم تشنگی نوشیده شود. دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه در گفتگو با ایسنا گفت: بدلیل آنکه انرژی مورد نیاز بدن در فصول سرد به علت سرما و لرزش بیشتر است باید در این فصول غذاهای پرانرژی بیشترمصرف شود اما در فصول گرم به طور طبیعی بایستی برای رفع نیاز بدن از مواد کم چرب و کم شکر استفاده گردد.وی افزود: در فصل تابستان بهترین مایع برای بدن آب است و در مراحل بعد چای کم رنگ، شربت لیموناد با لیموی تازه و کمی شکر و دوغ های بدون گاز و کم نمک که در خانه درست شده اند، می باشد.دکتر درستیبا بیان اینکه پروتئین، ویتامین و مواد معدنی باید همیشه در حد نیاز به بدن برسد گفت: پروتئین از طریق نان، گوشت، تخم مرغ، شیر و لبنیات، ویتامین از طریق سبزی و میوه جات باید تأمین شود که اینها ضمناً انرژی و مواد معدنی مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کنند.

» منبع


  
  
هندوانه برطرف کننده التهاب و عطش، سازنده و رقیق کننده خون و به خاطر دارا بودن سلولز زیاد دیر هضم و نفاخ است. به گزارش ایسنا هندوانه منبع غنی ویتامین A ( به شکل بتاکاروتن ) و ویتامین C است. این میوه پرفایده التهاباتی را که در بیماریهایی نظیر آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می‌برد. همچنین منبع خیلی خوبی از آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی بنام لیکوپن است. لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می‌شود و اثرات ضد اکسیدانی قوی دارد. این آنتی اکسیدان به تمامی نقاط بدن رفته و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. رادیکالهای آزاد مولکولهایی هستند که باعث تخریب بسیاری از بافت‌های بدن می‌شوند. از جمله اثرات تخریبی رادیکالهای آزاد در بدن می‌توان به این موارد اشاره کرد: 1- باعث اکسیده شدن کلسترول می‌شوند، در نتیجه کلسترول به دیواره رگهای خونی می‌چسبد و می‌تواند باعث بروز حملات قلبی و سکته شود. 2- باعث انقباض و بسته شدن راههای تنفسی و در نتیجه تشدید حملات آسم می‌شوند. 3- باعث افزایش التهابات ناشی از استئوآرتریت1 و آرتریت روماتوئید2 می‌شوند، در نتیجه تخریب مفاصل را در این شرایط بیشتر می کنند. 4- باعث آسیب سلولهای دیواره روده و تبدیل آنها به سلولهای سرطانی می‌شوند. خوشبختانه ویتامین C و بتا کاروتن بعنوان آنتی اکسیدان های قوی ( که هر دو در هندوانه به مقدار فراوان وجود دارند)، رادیکال های آزاد را به دام انداخته و از اثرات مخرب آنها در بدن جلوگیری می کنند. یک لیوان آب هندوانه 20درصد نیاز روزانه به ویتامین C و 14 درصد نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می‌کند. این میوه به دلیل دارا بودن ویتامین‌های (آ) و (ث)، برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است؛ معده را تقویت کرده و به کسانی که ناراحتی معده دارند، مصرف آب آن توصیه می‌شود. خوردن هندوانه در ناشتا مناسب نیست و بهتر است که بعد از غذا میل شود. مغز تخم هندوانه از بین برنده کرمهای موجود در معده و روده بوده و پوست سفید هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار مؤثر است. هندوانه با 92 درصد آب برای کلیه مفید است. پزشکان قدیم از جمله ابن‌سینا برای بیماریهای کلیه خوردن هندوانه را تجویز می‌کردند.
  
  
دفتر منطقه‌ای یونسکو در هراره پایتخت آفریقای جنوبی برنامه‌ای را برای افزایش استفاده از گیاهان دارویی در بین عموم مردم در آفریقای جنوبی به دلیل بالا بودن هزینه داروهای ایدز راه‌اندازی کرده است. به گزارش ایسنا این سازمان اعلام کرد که در برنامه مزبور جزئیات تاثیر برخی از گیاهان به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی و آنتی بیوتیک‌های طبیعی مطرح شده و اخیرا استفاده از این گیاهان در سراسر جهان به دلیل همه‌گیری ایدز در مقیاس گسترده رو به افزایش است. این برنامه همچنین کشورهای زیمبابوه، بوستوانا، مالاوی، موزامبیک و زامبیا را در برخواهد گرفت. یکی از مشهورترین گیاهان مورنیگا است که در بین مبتلایان به ایدز مصرف آن بسیار متداول است و به کشتن باکتری‌ها و میکروب‌های مخرب معروف است. این دارو همچنین سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و یک سیستم دفاعی برای بدن در برابر عفونت های فرصت‌طلب ایجاد می‌کند. زیمبابوه با 20 درصد یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد مبتلایان به ایدز را دارد. هر هفته حدود 3000 تن در اثر بیماری ایدز و بیماریهای مربوط به‌ آن جان خود را از دست می‌دهند و حدود یک میلیون کودک در اثر این اپیدمی یتیم می‌شوند.
86/8/6::: 3:32 ع
نظر()
  
  
رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: نگهداری انواع سبزی و میوه نشسته در یخچال ، میزان ابتلا به بیماری های عفونی را افزایش می دهد. دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با ایرنا افزود: به دلیل این که سبزی ، کاهو، هندوانه ، خربزه و طالبی در محیطهای آلوده و با آب پس مانده فاضلاب رشد می کند ، می تواند به میکروب های خطرناکی همچون تب روده آلوده باشد. وی افزود: تب روده یک بیماری عفونی مسری است که ازطریق مصرف آب و غذای آلوده به انسان منتقل می شودو با تب طولانی مدت ، لرز ، بی اشتهایی ، ضعف عمومی و لاغری در فرد مبتلا همراه است.خسرونیا اظهار کرد: براین اساس ، نگهداری میوه و سبزی نشسته در یخچال سبب انتقال میکروب از این مواد به دیگر مواد غذایی می شود و اعضای خانواده را به بیماری های عفونی مختلف از جمله بیماری های دستگاه گوارش مبتلا می کند. وی افزود: آمارها نشان می دهد اغلب افرادی که بر اثر مصرف این گونه مواد غذایی آلوده به بیماری های عفونی مبتلا شده اند، با درمان های معمولی معالجه نشده اند و باید در بیمارستان بستری شوند. خسرونیا گفت : دلیل عمده شیوع اسهال و استفراغ درفصل تابستان نیز مصرف انواع سبزی و میوه آلوده است.رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت : بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش همچون اسهال و استفراغ و بیماری شبه وبا و تب روده در نتیجه رعایت نکردن نکات بهداشتی در تغذیه و مصرف غذاهای آلوده در فرد بروز می کند. خسرونیا افزود: شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی باید از مصرف میوه و سبزی آلوده و نگهداری آن در کنار دیگر مواد غذایی در یخچال خودداری کنند. وی با اشاره به نحوه درمان مبتلایان به بیماری عفونی دستگاه گوارش اظهار کرد: مبتلایان به بیماری های عفونی دستگاه گوارش ، از طریق مصرف داروهای آنتی بیوتیک خوراکی و تزریق سرم درمان می شوند.دوره درمان برخی از این بیماری ها حداقل 10 روز به طول می انجامد.
  
  

انار میوه‌ای سرشار از ویتامین و به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیرهضم است. خوردن دانه‌های انار به

مراتب بهتر از نوشیدن آب انار است. انار میوه‌ایست که به آن خونساز می گویند و به همین علت بهترین موقع برای

 مصرف آن صبح و قبل از صبحانه است. انار مقوی قلب، مفرح، دفع کننده چربی، رفع کننده سموم اغلب

عفونت‌های داخلی، دفع کننده حرارت می باشد. رب انار و برگ انار در ضعف معده، کمی اشتها، تهوع، ضعف


 عمومی، تصفیه خون، مخصوصاً در جوانان و در از بین بردن میگرن بسیار مفیدست. دانه‌های میوه‌ جنگلی انار در

 معالجه اسهال بسیار موثرست. آب انار شیرین با شکر و نشاسته برای درد سینه و سرفه توصیه می‌شود



  
  

 

 برخی معادلهای غذایی با کالری مساوی که میتوان بجای هم بکار برد:

 

? یک لیوان شیر = یک لیوان ماست = یک لیوان نوشابه غیررژیمی( شما کدامیک را انتخاب می کنید؟)

? یک لیوان ماکارونی = یک عدد سمبوسه = دو عدد فلافل = یک لیوان آش یا حلیم

? یک تخم مرغ آب پز = یک کف دست نان = نصف قاشق سالاد الویه = دوسوم لیوان ماست = دوسوم لیوان طاسکباب

? یک لیوان لوبیا چیتی پخته (لوبیا قرمز) = یک لیوان شیر با دو عدد نان سوخاری کوچک

? سه عدد نان سوخاری = سه عدد شیرینی کشمشی کوچک = سه عدد بیسکوئیت کرمدار کوچک

? ده عدد پسته = یک عدد میوه (شامل یک سیب یا یک پرتقال یا یک خرمالو یا نصف موز بزرگ = دو عدد کیوی)

? یک عدد کتلت = یک عدد کوفته = یک عدد دلمه = یک سیخ کباب برگ = 100گرم مرغ(ران یا سینه) = یک لیوان ماکارونی

? یک قاشق مربا خوری عسل = یک عدد خرما = 2 حبه قند = نصف یک پاکت کوچک پفک

? یک قاشق غذا خوری عسل = 2 عدد انجیر خشک

? دو قاشق برنج = یک کف دست نان

? 100 گرم گوشت گوساله یا گاو بدون چربی = 200گرم گوشت ماهی = 100گرم گوشت مرغ = 200 گرم میگو

 

   توصیه ها :

1-      روغن مورد استفاده در رژیم غذایی فقط روغن مایع باشد .

2-      روی سالاد میتوانید سرکه آبلیمو یا آبغوره بریزید ولی از ریختن هرگونه سس روی آن پرهیز کنید .

3-      از وزن کردن های متعدد در مکانهای مختلف اجتناب کنید .

4-      ورزش رافراموش نکنید .

 

                                                                                                   فعلا

 

 


86/7/24::: 10:6 ع
نظر()
  
  
   1   2      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ چشم‌زخم اولین درمان یک ذکر است، اگر ترسیدی که کسی (یا خودت) را چشم‌زخم بزنی، بگو ما شاء الله لا قوة إلا بالله العلی العظیم، سه مرتبه.» توجه شود که ذکر اشاره شده در این روایت کلمه «لا حول» را ندارد و درست این است که دقیقاً مانند همین روایت ذکر خوانده شود.