سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا در حلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :30
کل بازدید :333342
تعداد کل یاداشته ها : 110
103/1/10
6:43 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد حسین[30]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
برنامه‌ریزی و تنظیم وقت[1] برخی نشانه های ایمان و مومن واقعی:[1] چند توصیه برای جلوگیری از سوزش سر دل یا ترش کردن[3] چگونه لباس خود را ست کنیم ؟[16] کلم سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند[4] دارو جهت رفع چاقی و چربی زیاد Fat burner[2] تغذیه زنان باردار[3] تغذیه تکمیلی شیرخواران[1] رژیم غذایی درفشار خون بالا[1] تغذیه در بیماران مبتلا به واریس[1] داروهای ضد سرفه ، ضد برونشیت ، ضد آسم و ضد بیماریهای دیگر اندام[1] رژیم غذایی درکم خونی و فقرآهن[1] یا لطیف[1] ده عادت عمده مؤثر در تخریب مغز[1] ضرر جویدن طولانی آدامس[1] گردو با چربی های ناسالم می جنگد[1] تاثیرگوجه فرنگی در درمان فشار خون بالا[1] چای سبز و خنده باعث لاغری می شود[1] گروه خونی وتاثیر آن بر خوی وخواص انسانها[1] بی خوابی و مقابله با آن[1] بهداشت خواب و میزان خواب طبیعی[1] چین و چروک پوست راههای پیشگیری و درمان[1] بهترین روش مقابله با چاقی[1] کرم ضدآفتاب برای ‌محافظت پوست کافی نیست[1] کنترل چربی خون[1] شلغم دارویی برای هر دردی[1] خــواص زیتون[1] هر روز با خواص یک گیاه آشنا شوید[1] برای رفع سردرد در اثر آفتاب زدگی[1] برای رفع سردرد در اثر ضعف[1] برای رفع سردرد بر اثر اعصاب.خستگی و بی خوابی[1] برای رفع سردرد بر اثر باد[1] برای رفع سردرد بر اثر کرم بینی[1] برای رفع سردرد بر اثر سنگینی معده[1] برای رفع سردرد نیمه سر یا میگرن[1] برای رفع سردرد از زیادی خون[1] برای رفع سردرد بر اثر سینوزیت در جلوی پیشانی[1] با کنترل فشار خون از سکته مغزی جلوگیری کنید[2] آسم(تنگی نفس)[1] چگونه سر دردهای خود را درمان کنیم[1] درمان فشار خون[1] داروی رفع تپش سریع قلب[1] داروی مقوی قلب[1] داروهای مسهل - یبوست - سفتی مدفوع - دیر کارکردن شکم - اجابت مزاج[1] دارو جهت بخور دادن - درمان سینوزیت ، آنژین ها ، سرما خوردگی و[1] استفاده از چشم‌ها در نور کم باعث آسیب به آنها نمی شود[1] بیشتر بدانید[1] 10 فرمان برای مبتلایان به گلودرد[1] ‌امکان کپی از فایل‌های‌PDF‌[1] راهنمای قدم به قدم ساخت سایت رایگان در یاهو[1] تپش قلب: علل، پیشگیری و درمان[3] علتهای کوتاه قدی[2] حزب اللهی ها سه تیپ اند:[3] توهمات یا خطاهای ذهن[1] قبل و بعد از حجامت[1] استـــــــفراغ های غــــــــرب[5] هفت بلایی که با دست خودتان سر موهایتان می‌آورید[5] برای گلو درد بهترین دارو لیمــــــــو ترش[1] خواص بامیه[2] فوائد و مضرات لبنیات[3] نسخه های گیاهی جهت درمان بیماریهای مختلف[6] ورزش های مناسب صبحگاهی برای جلوگیری از کمردرد[3] اشتباهاتی که در ورزشهای قلبی مشاهده میشود1[2] گول نوشابه های رژیمی را نخورید[1] غذاهای مفید برای کبد عبارتند از:[7] آیا می دانید که چرا ماهی های داخل تنگ پس از مدتی می میرند یا از[6] 6 ماده غذلیی برای سم زدایی[13] توصیه های پزشکی امام رضا(ع)[15]
لوگوی دوستان
 

آفتابگردان


ترکیبات شیمیایی
تخمه آفتابگردان بسیار مقوی است؛ دارای 34درصد مواد پروتئینی، 47درصد روغن، 20درصد مواد هیدروکربن، 8درصد فسفر، 9درصد پتاسیم و به‌غیر از این مواد، دارای ویتامین‌هایA و B نیز می‌باشد.روغن تخم آفتابگردان دارای 70درصد اسیدلینوئیک و مقداری فسفولیپید و ویتامین E می‌باشد، به همین دلیل چربی خون را پایین آورده و کلسترول را تنظیم می‌کند.

خواص دارویی
اسانس گل آفتابگردان برای التیام زخم‌ها و پایین‌آوردن فشار خون به‌کار می‌رود. اسانس برگ‌های آفتابگردان خاصیت میکروب‌کشی دارد. در طب قدیم ایران و در طب چینی از تمام قسمت‌های گیاه آفتابگردان استفاده می‌شود.
در موارد زیر می‌توان از این گیاه استفاده کرد و از خواص درمانی آن برخوردار شد:
1ـ زنگ‌زدن گوش: مغز ساقه آفتابگردان را در آب جوش ریخته و مانند چای دم کنید و روزی 3 فنجان از این چای بنوشید.


2ـ تقویت معده و پایین‌آوردن فشار خون؛ 30 گرم برگ‌های خشک آفتابگردان را دم کنید و 3 فنجان در روز بنوشید.


3ـ سرگیجه، ورم صورت، آب آوردن بدن و تسریع زایمان: 20 گرم از گل‌های خشک آفتابگردان را در آب جوش دم کنید و روزی سه‌فنجان از این دم‌کرده بنوشید.


4ـ درد معده، بیماری‌های دستگاه گوارش، یبوست: 30 گرم ریشه خشک شده آفتابگردان را در آب جوش ریخته و مدت 5 دقیقه بگذارید بجوشد. یک فنجان از آن را 3 بار در روز بنوشید.


5ـ آرتروز و ورم پستان: هنگامی که آفتابگردان گل می‌دهد، طبق گل (قسمت پایین گل که مانند بشقابی است) را جدا کرده و در آب انداخته، آنقدر بجوشانید که شیره چسبناکی باقی بماند و سپس این شیره را روی مفصل‌های دردناک بمالید و ماساژ دهید. درد آرتروز برطرف می‌شود. برای درمان ورم سینه در زنان شیرده طبق گل را هنگامی که گل دانه داده است، جدا کنید و در برق آفتاب خشک کرده و سپس تکه‌تکه کرده و بو (سرخ کنید) دهید. که کاملاً قهوه‌ای شود و بعد آن را خرد کرده و به‌صورت دارو درآورید و این پودر را در آب جوش کمی شکر به آن اضافه کرده‌اید ریخته و این شربت را به مریض بدهید تا شفا یابد.


6ـ اسهال خونی: برای درمان اسهال خونی تخم آفتابگردان را (به مقدار 30 گرم) در آب ریخته و حدود یک ساعت با حرارت ملایم بپزید سپس آن را با نبات یا قند شیرین کرده و به مریض بدهید.


7ـ سردردی که همراه با سرماخوردگی است: 30 گرم تخم آفتابگردان را در دو لیوان ریخته و بگذارید بجوشد تا نصف لیوان آن باقی بماند و این جوشانده را دو بار در روز بنوشید.


8 ـ بیماری فتق: 30 گرم ریشه تازه آفتابگردان را با آب و شکر قهوه‌ای بجوشانید و این جوشانده را سه بار در روز بنوشید
.


9ـ سنگ کلیه: حدود یک متر از مغز ساقه آفتابگردان را در دو لیوان آب ریخته و بگذارید آهسته به ملایمت بجوشد تا مقدار آن به نصف لیوان تقلیل یابد. آنگاه به مدت یک هفته و روزی یک بار آن را بنوشید تا از شر سنگ کلیه راحت شوید.


10ـ زخم، بریدگی و جراحت: مغز ساقه آفتابگردان را باید له کرد و مانند پماد روی زخم و جراحت گذاشت که خونریزی را بند می‌آورد و بهبودی را تسریع می‌کند. سعی کنید گیاه آفتابگردان را در حیاط خود بکارید و از خواص درمانی آن استفاده کنید.
 









  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ چشم‌زخم اولین درمان یک ذکر است، اگر ترسیدی که کسی (یا خودت) را چشم‌زخم بزنی، بگو ما شاء الله لا قوة إلا بالله العلی العظیم، سه مرتبه.» توجه شود که ذکر اشاره شده در این روایت کلمه «لا حول» را ندارد و درست این است که دقیقاً مانند همین روایت ذکر خوانده شود.